El Jardin - review

Trudno znaleść słowa opisujące to miejsce - po prostu trzeba przyjechać. 1. Piękny andaluzyjski dom już od progu przenosi Ciebie do Hiszpanii. Cudne widoki z domu na Morze i góry. 2. Właściciele nie tylko mili i pomocni. Zawsze znajdą czas na kawę z Tobą. Zanim wyjedźcie podpytajcie Age o wycieczki, jakie dla Was może zorganizować jako przewodnik - my polecamy kąpiel w wodospadach Rio verde. 3. Okolica mniej zatłoczona - plaże czy miasteczka. Dobra baza wypadowa do środkowej Andaluzji. Nad ocena to już 3-4h. 4. Świetnie wyposażona kuchnia. 5. U mnie nie było to minusem, ale do 20 min nic nie ma sklepu czy restauracji. Widoki z tarasu Wam to wynagrodzą. Coś za coś. Wrócimy.

Miejsce, które człowiek zapamiętuje do końca życia. Niebywały relaks, niezwykłe widoki, świetni ludzie i ciekawe historie – tak w skrócie można opisać pobyt w El Jardin. Jednak to tylko duży skrót. Jako para wynajmowaliśmy apartament Alhambra i był to dla nas najlepszy wybór. Poranne obrazki z przygotowywania śniadań i wieczornego gotowania kolacji na tarasie, z którego można podziwiać góry, białe miasteczka oraz morze na pewno będą pojawiać się w naszych snach jeszcze długo. Cały dom jest urządzony ze smakiem, pięknie odnowiony, ale jego właściciele zachowali w nim Andaluzyjskiego ducha. Basen, przy którym mogliśmy wypocząć podczas czerwcowego upału jest jedynym w swoim rodzaju – znów widoki mogą nas tutaj wprawić w osłupienie, a do tego możemy podziwiać je podczas przyjemnej ochłody. Pobyt w tym miejscu był wyjątkowy, będziemy wspominać go prawdopodobnie najlepiej z całych dwóch tygodni jakie spędziliśmy w Andaluzji. Czuliśmy się jakbyśmy odwiedzali daleką rodzinę, Agnieszka oraz jej syn Teo traktowali nas tak jakbyśmy znali się już od długiego czasu. Mogliśmy spędzić czas na długich rozmowach, poznać Hiszpanię oczami ludzi, którzy tam żyją, a także dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o nich samych. Oferują oni wiele aktywności, do tego wszystkie znajdują się niedaleko ich pięknego domu. Osobiście bardzo chcieliśmy wybrać się do Rio Verde i wiem, że nie byłoby to możliwe bez takich przewodników jak Aga i Teo – niesamowite doświadczenie! Dziękujemy i miejmy nadzieję, że do szybkiego zobaczenia! 😊 <3

Slowhop zadał mi pytanie ,,Jak było w El Jardin?" Trudno napisać o tym miejscu BYŁO. Tu się jest myślami, wspomnieniam, ciałem. Chyba nie ma osoby, która nie chciałaby tam być? Po odwiedzeniu wielu miejsc na świecie już wiem gdzie chciałbym wrócić? Myślałem, że to się nie zdarzy a jednak :-) Lał deszcz a było pięknie.Było zimno a było ,,gorąco". Dlaczego? Bo jest tu Rodzina , która przyciąga, zachwyca, pomaga, uczy, dba, chce, się stara, jest pomocna, przyciąga jak magnes :-) Zdjęcia z tego miejsca może zobaczyć każdy. Aby poznać Agnieszkę, Olgierda i Teo trzeba tam przyjechać.

Dom z duszą i niesamowitą atmosferą, którą zawdzięcza zawsze pomocnej właścicielce - Agnieszce. Mieliśmy przyjemność spędzić wakacje w karminowym El Alcazar. Cudownie klimatyczny apartament z pięknym widokiem z przestronnego tarasu. Apartament, oprócz tarasu, składa się z salonu z wygodną kuchnią oraz sypialni połączonej z łazienką. Dzieci (jeżeli są :) ) śpią w salonie, rodzice w sypialni albo... jak kto woli. Wyposażony jest we wszystko co do szczęścia potrzebne włącznie z pralką czy parasolem plażowym. A jak czegoś brakuje to na pewno Agnieszka załatwi, pomoże, ogarnie - jest niezwykle kontaktowa, prawdziwy skarb tego miejsca. Uwielbia dzieci i od razu łapie z nimi super kontakt. Może podpowiedzieć gdzie pojechać, co zobaczyć. Są to miejsca unikalne, poza głównymi szlakami, których, gdyby nie ona, pewnie sami byśmy nie znaleźli - a były obłędne! W domu rzecz jasna królem jest basen - duży, głęboki, komfortowy, nawet jak są w nim 2 rodziny z dziećmi. Wokół basenu, leżaki, parasole, prysznic, zabawki do wody (Toypedo rulez! :) ). Za basenem ogród z drzewami oliwnymi, mango, figowcami i awokado. Agnieszka i Olgierd to pasjonaci i widać to po domu i ogrodzie. Okolica to esencja Andaluzji - morze i góry. Położona nieopodal Frigiliana, to perełka wśród andaluzyjskich peublo blanco. Festiwal Tres Culturas to prawdziwy obłęd: pokazy, degustacje, koncerty - 4 dni fiesty! Okoliczne plaże oferują coś dla każdego od dużych plaż w Nerja z pełnym zapleczem (pontony, kajaki, leżaki, restauracje, sklepy, etc.) po ustronne plażyczki, do których trzeba dojść ścieżką z parkingu (zdecydowanie warto!). Okoliczne góry również oferują mnóstwo atrakcji (jeżeli Agnieszka namawia na Kanioning - zróbcie to - dla nas to była najlepsza atrakcja całego wyjazdu, dziękujemy Agnes! :) ). Miejsce jest również świetnym centrum wypadowym do Granady (~1,1h) czy Malagi (~45 min) czy dalej Cordoby, Rondy, Sewilii, Camino Del Rey, etc. Dla nas jest to perełka, petarda, miejsce, do którego będziemy wracać podróżując w przyszłości do Andaluzji. Dziękujemy! :)

Pobyt oceniamy bardzo dobrze. Piekny apartament z widokiem na może i góry. Ładny i zadbany basen. Gospodyni przesympatyczna i pomocna (dzięki Agnieszka za świeże figi z ogrodu😘). Okolica naprawdę urocza - mnóstwo rzeczy do zobaczenia, przyjazne plaże. Do takich miejsc warto wracać ❤️

Cudowne miejsce! Przepiękny dom, miejsce i widoki. Właścicielka Agnes - bardzo przyjazna (kocha dzieci!), podpowie gdzie jechać i co robić, pomaga we wszystkim. Bardzo nam tam było dobrze, a Andaluzja w wielu momentach zapiera dech. W Hiszpanii byłam wiele razy, ale dopiero teraz ją polubiłam. Czuję, że to zasługa tego miejsca. Bardzo polecam ! 🤍

W El Jardin spędziliśmy nasz lipcowy urlop i na długo pozostanie on w naszej pamięci:). Już pierwszy kontakt z Agnieszką dobrze rokował, zapytała nas przed przyjazdem jak lubimy spędzać czas i już wiedziałam, że nie musimy dużo planować, szukać po przewodnikach, bo podpowiedzi lokalnych mieszkańców są na wagę złota. Nie myliłam się - każda wskazówka Agnieszki bardzo nam się przydała, od wskazania firmy zajmującej się wynajmem aut, po informacje gdzie zrobić zakupy i najważniejsze - co zobaczyć i jak aktywnie spędzić czas. Mieszkaliśmy w apartamencie Alzacar, który jak cały dom jest bardzo klimatyczny, jeśli dołożyć do tego duży taras z pięknym widokiem na góry, morze, Frigilianę, no i basen, który dawał ochłodę w naprawdę upalne dni, to ciężko było nam stamtąd wyruszyć w trasę:). Zadbany i czysty basen to duży atut tego miejsca ,zwłaszcza jeśli się podróżuje z dziećmi i to w najgorętszym okresie roku, a sam dom z ciekawą historią poprzedniej właścicielki ma naprawdę duszę i świetnie oddaje lokalny klimat. Zachwyciliśmy się też Frigilianą, jej czystymi, wąskimi, białymi uliczkami, uroczymi restauracyjkami i brakiem uciążliwych tłumów i to ją odróżnia od innych pięknych, aczkolwiek zatłoczonych miasteczek jak Granada, Nerja, Ronda, Malaga... Polecam wejść na trasę widokową, która prowadzi na wzgórze wznoszące się nad Frigilianą w porze zachodu słońca, widoki niesamowite. Ten region oferuje wiele... można zwiedzić okoliczne miasteczka, pojechać na plaże, szczególnie polecam tą wskazaną przez Gospodarzy z sympatyczną restauracją, zwiedzić jaskinie w Nerja, ale dla nas najpiękniejszym wspomnieniem pozostanie wspólna wyprawa z przemiłymi Gospodarzami do Junta de los Rios. Raj na ziemi:) dla kochających trekking i wodę jednocześnie. Góry, rzeka, wodospady, naturalne kąpieliska i mimo sezonu stosunkowo mało turystów, co ja osobiście sobie bardzo cenię. Rzadko wracamy w te same miejsca, mimo pozytywnych wrażeń, ale do El Jardin chcielibyśmy wrócić, może o innej porze roku i odkryć uroki lokalnych tras trekkingowych, które w tym upale trzeba było zamienić na basen:). Dużo ciepłych wspomnień, czuliśmy się swobodnie, ale zaopiekowani i bardzo Wam Agnieszko, Olgiercie i Teo dziękujemy za ten czas!

Super miejsce żeby zaznać trochę spokoju. Piękne widoki na morze i wzgórza z drugiej strony. Basen do dyspozycji żeby się schłodzić w gorące dni. Całkiem niedaleko bardzo urokliwe miasteczko - Frigiliana. Utrzymane w białych kolorach, z ceramicznymi dachówkami. Dużo knajpek. Przemiła, bardzo pomocna gospodyni. Chętnie podzieliła się z nami informacjami co warto zobaczyć w okolicy. Pozdrawiamy Beata i Michał

Super miejsce i pomocna gospodyni, chętnie dzieląca się wskazówkami co do okolicy. Mieszkaliśmy w apartamencie Alhambra, z kuchnią na świeżym powietrzu, w której warunki były troszkę spartańskie, ale piękny widok ze słonecznego tarasu to wszystko wynagradzał. Cudnie było wypocząć przy basenie z widokiem na morze. Do Frigiliany jedzie się około 15 minut dość krętymi, ale bezpiecznymi drogami, a miasteczko jest przemiłe z kilkoma bardzo dobrymi restauracjami i sklepikami z lokalnymi wyrobami. Na pewno chętnie wrócimy

Urokliwe miejsce z historią, pełne zakamarków i pięknych przedmiotów. Widoki z tarasów oszałamiające i zaskakujące (jak np. chmury zawieszone w górach). Ogród z przepysznymi skarbami a basen przejemnie chłodzący. Można poczuć prawdziwą andaluzyjską hacjendę. Agnieszka otwarta i komunikatywna, chętna do pomocy i opowiadania ciekawostek związanych z okolicą.

Trudno znaleźć odpowiednie słowa, żeby opisać nasze wrażenia z pobytu w El Jardin. Jesteśmy pewni, że zdjęcia i opisy nie będą w stanie oddać piękna i klimatu tego domu, jego ducha, poczucia beztroski i swobody, a także życzliwości i otwartości Gospodyni. Poczuliśmy się onieśmieleni gościnnością Pani Agnieszki, która nie tylko podzieliłą się z nami swoją pizzą ;), ale też zrobiła dla nas drobne zakupy, tak, byśmy nie musieli martwić się o kolację i śniadanie. Było to szczególnie miłe, biorąc pod uwagę nasz późny przyjazd. Pomimo braku klimatyzacji, w całym domu panuje przyjemny, dający ulgę chłód, co bardzo miło nas zaskoczyło, natomiast wnętrza i spójność wystroju są ucztą dla oka. Apartament El Real Alzacar, który zajęliśmy, dysponuje bardzo dużym tarasem, z którego rozpościera się maksymalnie satysfakcjonujący widok - czy można wyobrazić sobie więcej w jednym ujęciu niż morze, wysokie góry i białe miasteczka u ich podnóża? Kuchnia w apartamencie jest świetnie wyposażona, jeśli ktoś lubi, może eksperymentować kulinarnie bez ograniczeń. Przestronny salon i zaciemniona sypialnia to bardzo kojące, pełne spokoju przestrzenie, w których można naprawdę wypocząć. Bardzo czysty, bezpieczny basen i jego obejście zachęca do spędzania przedpołudni bardzo leniwie. Jednocześnie okolica obfituje w piękne łagodne trasy trekkingowe, szlaki wysokogórskie, miasteczka i miasta, które zdecydowanie warto zobaczyć, jak również bardzo popularne atrakcje turystyczne (Alhambra, Jaskinia w Nerja). Do najbliższej plaży należy oczywiście dojechać samochodem, natomiast wycieczki wybrzeżem w poszukiwaniu coraz to bardziej zachwycających dzikich plaż zawsze sprawiały nam dużo przyjemności. Pani Agnieszka bardzo chętnie i wyczerpująco udzielała wskazówek dotyczących tego co warto zobaczyć, gdzie pojechać, zawsze wprowadzała nas również w kontekst historyczny polecanych miejsc (zresztą na miejscu umożliwia to bogato wyposażona biblioteka), pożyczyłą nam również swój kajak :) Dziękujemy! Morski spływ to niezapomniane przeżycie :) Dostaliśmy też broszurkę w pdf z przykładami ciekawych wycieczek. Jesteśmy pewni, że ogród wokół El Jardin pozostanie we wspomnieniach naszych dzieci na zawsze - jego ukształtowanie, skarby takie jak "kryształy i diamenty", oliwne drzewa wspinaczkowe i sad pełen zakamarków, umożliwiły im najbardziej dzikie zabawy w towarzystwie synka Gospodyni - byliśmy świadkami wymarzonej wakacyjnej przyjaźni. Jesteśmy wdzięczni za pobyt w El Jardin, którego na chwilę poczuliśmy się częścią. Jeszcze raz dziękujemy za otwartość oraz życzliwe i nienachalne towarzyszenie. Odliczamy dni do powrotu :)

Mieszkaliśmy w apartamencie 'EL REAL ALCAZAR', gdzie z tarasu rozprzestrzenia się piękny widok na morze oraz gaje oliwne i awokado. Jest to spokojne i ciche miejsce, około 15min/20min samochodem do miasteczka. Apartament dobrze wyposażony, również znajdzie się łóżeczko czy krzesełko dla niemowlaka. Gospodarze bardzo pomocni i mili. Dziękujemy, nie możemy się doczekać kolejnej wizyty! :)

Piękny dom z widokiem na morze i okoliczne miasteczka .świetnie wyposażona kuchnia , tarasy , ogród i basen.., z dala od zgiełku i tłumu ..Podpowiedzi Gospodarzy : co zobaczyć , gdzie zjeść , gdzie na trekking - super profesjonalne . Dziękujemy za podzielnie się z nami swoim miejscem w Andaluzji !